آخرین اخبار
کد مطلب: 126253
رهبر انقلاب: هراس از آمريکا نتايج تلخي به بار مي‌آورد/ ايستادگي در برابر دشمن دستور مهم قرآن است
تاریخ انتشار : 1399/02/07 11:11:17
نمایش : 969
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با با اشاره به سيره و درس بزرگ امام بزرگوار مبني بر نترسيدن از قدرتهاي زورگو، تأکيد کردند: هراس از آمريکا نتايج تلخي را به بار خواهد آورد و ما در سالهاي گذشته در برخي دولتهاي خودمان مشاهده کرديم که ترس از امريکا، آنها را دچار چه مشکلات سختي کرد.
به گزارش سلام لردگان؛ در اولين روز از ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و موسم ضيافت الهي، مراسم انس با قرآن در مصلاي تهران و ارتباط زنده تصويري با حسينيه امام خميني(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد و قاريان قرآن کريم به تلاوت آيات نور پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم در سخناني ضمن تبريک حلول ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، به بيان مواردي از دستورهاي کاربردي و سعادت‌بخش قرآن براي تنظيم قواعد و روابط فردي و جمعي زندگي انسانها پرداختند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تنها راه نجات بشريت از ظلم، تبعيض، جنگ، ناامني، لگدمال شدن ارزشها و حاکم شدن امنيت و سلامت و آسايش را عمل به دستورهاي کاربردي قرآن دانستند و گفتند: يک دسته از دستورهاي کاربردي قرآن، نحوه قاعده سازي در زندگي است. اگر اين قاعده‌سازي بر مبناي قدرت و پول و شهوت باشد، انسان از زندگي واقعي و اخروي بي‌نصيب خواهد ماند اما اگر انسانها بناي زندگي خود را در دنيا براساس نيکي و حسنه قرار دهند، علاوه بر منافع دنيوي قطعاً به مقاصد واقعي و حقيقي زندگي نيز خواهند رسيد.

وسيله قرار دادن نعمت هاي الهي همچون ثروت و قدرت براي آباد کردن زندگي انسانهاي ديگر و نجات نيازمندان و نيکي به همنوعان، يکي ديگر از دستورهاي کاربردي قرآن بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، عمل به دسته ديگري از آيات قرآن و دستورهاي کاربردي آن را موجب تنظيم مناسبات اجتماعي دانستند و افزودند: از جمله اين دستورها، «نهي از غيبت در جامعه» و «رعايت انصاف حتي در قبال مخالفان و دشمنان» است.

ايشان «پيروي نکردن از موضوعاتي را که نسبت به آنها يقين وجود ندارد» از جمله دستورهاي قرآن خواندند و يکي از مشکلات ژورناليسم رايج در دنيا را عمل نکردن به اين دستور و تلاش براي شايعه پردازي و خبرسازي دانستند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: متأسفانه در داخل جامعه ما هم از اين موارد به چشم مي‌خورد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «پرهيز از اعتماد و گرايش به ظالمان»، «رعايت قسط و عدل و انصاف در زندگي» و «خيانت نکردن در امانت» را از ديگر دستورهاي اسلام برشمردند و با تأکيد بر اينکه خيانت نکردن در امانت شامل مسئوليت هم مي شود، گفتند: «نترسيدن از دشمن و محکم ايستادن در مقابل او» از دستورهاي مهم قرآن است و وضعيت امروز برخي دولتهاي اسلامي و تحقير آنها به‌وسيله قدرتهاي ظالم نتيجه ترسيدن آنها از دشمنان اسلام است.

ايشان با اشاره به سيره و درس بزرگ امام بزرگوار مبني بر نترسيدن از قدرتهاي زورگو تأکيد کردند: هراس از آمريکا نتايج تلخي را به بار خواهد آورد و ما در سالهاي گذشته در برخي دولتهاي خودمان مشاهده کرديم که ترس از امريکا، آنها را دچار چه مشکلات سختي کرد.

رهبر انقلاب اسلامي «اقامه نماز با توجه و براي ياد خدا» و «توبه و درخواست عفو و بخشش از خداوند بخصوص در ايام ماه مبارک رمضان» را زمينه ساز اعتلاي روحي دانستند و در پايان اظهار اميدواري کردند که آحاد ملت و مسلمانان و بويژه دولتهاي اسلامي و مسئولين توفيق عمل به دستورهاي کاربردي قرآن را بيابند زيرا نسخه شفابخش مشکلات است.

در اين مراسم نوراني، تعدادي از اساتيد قرآني و قاريان جوان و يکي از مناجات‌خوانان به اجراي برنامه پرداختند.

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس